Unikaj tych 5 pokarmów żeby złagodzić ból stawów i kości

Jako wiodąca praktyka ortopedyczna służąca pacjentom w całym regionie Trójkąta, dbamy o zdrowie kości i stawów. Oferujemy nie tylko kompleksową chirurgiczną i niechirurgiczną opiekę ortopedyczną, ale także doradzamy naszym pacjentom, co mogą zrobić sami, aby zwiększyć swoją siłę i mobilność oraz poprawić ogólny stan zdrowia. Wybór odpowiednich produktów spożywczych jest podstawowym punktem wyjścia.

Mądry wybór pożywienia jest ważny dla każdego, szczególnie dla tych, którzy cierpią na bóle stawów i stany zapalne. Według amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków, dobrze zbilansowana dieta powinna być pełna żywności pochodzenia roślinnego. FDA zaleca dietę z dwóch trzecich owoców, warzyw i całych ziaren, pozostawiając jedną trzecią dla chudego białka i tłuszczu

Podczas gdy niektóre pokarmy mogą pomóc w walce ze stanem zapalnym w stawach i mięśniach, badania wykazały, że inne mogą zaostrzyć stan zapalny, powodując ból w kolanach, plecach i innych częściach ciała. Związki znajdujące się w niektórych produktach spożywczych mogą wyzwolić organizm do produkcji chemikaliów, które powodują stan zapalny, jak również innych kwestii zdrowotnych, takich jak choroby serca, cukrzyca i otyłość.

Aby pomóc zmniejszyć ból i stan zapalny stawów i mięśni, spróbuj wyeliminować te żywności z diety lub spożywać je z umiarem:

Cukier

Niestety, cukier jest na szczycie listy produktów spożywczych, które mogą zwiększyć stan zapalny mięśni i stawów. Liczne badania sugerują, że przetworzone cukry uwalniają w organizmie substancje prozapalne, powodując dalsze stany zapalne w stawach. W związku z tym należy zmniejszyć spożycie cukru i przeprowadzić kilka badań nad substancjami słodzącymi nie zawierającymi cukru, które mogą być dla Ciebie odpowiednie.

Omega-6

omega 6


Chociaż kwasy tłuszczowe omega-6 są niezbędne dla prawidłowego wzrostu i rozwoju organizmu, ważne jest, aby unikać ich nadmiernego spożycia. Należy utrzymać zdrową równowagę kwasów tłuszczowych w diecie, ponieważ mogą one powodować wytwarzanie przez organizm substancji prozapalnych. Kwasy tłuszczowe Omega-6 znajdują się w następujących olejach:

  • Szafran
  • Kukurydza
  • Nasiona winogron
  • Peanut
  • Soja
  • Warzywo
  • Kwasy tłuszczowe Omega-6 są również składnikiem majonezów i sosów sałatkowych. Smażone potrawy i wiele przekąsek ma również duże stężenie tego typu kwasów tłuszczowych.

Gluten

gluten

Miliony ludzi w Stanach Zjednoczonych są wrażliwe na gluten, białko zawarte w ziarnach takich jak pszenica, żyto i jęczmień. Udowodniono, że gluten jest prozapalny w jelicie cienkim, a badania wskazują, że może wpływać na inne organy i tkanki – w tym stawy. Wiele osób cierpiących na bóle i stany zapalne stawów podjęło decyzję o rezygnacji z glutenu i uzyskało pozytywne rezultaty.

Alkohol

alkohol


Diety, które składają się z alkoholu z umiarem, są najlepsze dla każdego. Starając się złagodzić ból stawów, należy ograniczyć spożycie alkoholu. Badania pokazują, że spożywanie alkoholu przyczynia się do stanów zapalnych układowych poprzez zakłócenie normalnych funkcji jelit, a utrzymujące się zapalenie może rozciągać się na organy i tkanki poza jelitem.

Tłuszcze nasycone

tłuszcze nasycone- stawy


Dieta bogata w tłuszcze nasycone nie tylko zwiększa stan zapalny, ale także zwiększa ryzyko wystąpienia chorób serca. Według Narodowego Instytutu Walki z Rakiem (National Cancer Institute), sery i pizza są dwoma głównymi źródłami tłuszczów nasyconych spożywanych w Stanach Zjednoczonych. Desery na bazie zbóż, produkty mięsne, makarony i pełnotłuste produkty mleczne są również bogate w tłuszcze nasycone i powinny być spożywane z umiarem.

Żywność, która pomaga zmniejszyć stan zapalny


Może się wydawać, że wszystkie Twoje ulubione potrawy znajdują się na liście “nie jeść”, ponieważ odnosi się ona do bólu stawów i mięśni. Jednak w rzeczywistości istnieje wiele różnych pożywnych i pysznych potraw, które mogą pomóc zmniejszyć stan zapalny. Dieta śródziemnomorska oferuje doskonałą wskazówkę, w tym tych żywności:

  • Warzywa
  • Owoce
  • Ziemniaki, słodkie ziemniaki, rzepa i ignamy
  • Owoce wysokotłuszczowe, takie jak awokado i oliwki
  • Oliwa z oliwek, olej kokosowy i inne zdrowe tłuszcze
  • Całe ziarna
  • Łosoś, sardynki, śledź, makrela, sardele i inne tłuste ryby
  • Migdały i inne orzechy
  • Drób
  • Dzwonek i papryka chili
  • Ciemna czekolada
  • Rośliny strączkowe, takie jak fasola, groch, soczewica, rośliny strączkowe, orzechy ziemne i ciecierzyca
  • Przyprawy, takie jak kurkuma, imbir i cynamon
  • Zielona herbata
  • Trzymanie się diety składającej się z tych pokarmów nie tylko pomoże w zwalczaniu stanów zapalnych i bólu, ale także pomoże utrzymać zdrową wagę i zmniejszyć ryzyko wielu chorób. Aby uzyskać więcej informacji na temat żywności, która może pomóc w stanach zapalnych, przeczytaj 10 Żywność, która pomaga zmniejszyć ból stawów.

Rezultaty – zalecenia – opinie


Zwalczanie stanów zapalnych i bólu dzięki dobrze zbilansowanej diecie jest ważnym krokiem, który możesz zrobić dla swojego ogólnego zdrowia – w tym dla Twoich mięśni i stawów. Spożywanie szeregu pokarmów o dużej gęstości odżywczej przy jednoczesnym unikaniu lub minimalizowaniu zawartości cukru, niektórych tłuszczów, glutenu i alkoholu może pomóc w zmniejszeniu bólu stawów.

Każda osoba ma inną budowę ciała, więc zrozumienie odpowiedniej kombinacji pokarmów dla Ciebie może wymagać pewnych eksperymentów. Spróbuj wyeliminować wszystkie znane zapalne pokarmy przez 30 dni, a następnie powoli ponownie wprowadzając jeden pokarm co tydzień lub dwa. Ta tak zwana dieta eliminacyjna pomoże Ci zidentyfikować żywność, która może mieć niekorzystny wpływ.

Pomimo Twoich najlepszych starań w podejmowaniu inteligentnych wyborów żywności dla zdrowia ortopedycznego, zużycie stawów i mięśni może nadal wystąpić. Jeśli doświadczasz chronicznego lub ostrego bólu kości, stawów lub mięśni, przeszkoleni lekarze pokładowi w Cary Orthopaedics są tutaj, aby pomóc. Zapewniamy kompleksową opiekę ortopedyczną i opiekę nad kręgosłupem w miejscach na terenie całego hrabstwa Wake. Nasi specjaliści mogą polecić najlepszy sposób leczenia. Skontaktuj się z nami już dziś, aby umówić się na wizytę.

healthweb